Skarpe knive - vores historie
Ideen bag skarpe knive
Skarpe knive drives af kok og iværksætter Morten Bælum, der løbende i sin kokkekarriere og også som privatperson har oplevet, hvor besværligt det er at få slebet sine knive, fordi de typisk skal indleveres og afhentes i en butik.
Hvad blev der af den gamle skærslibertradition? Ham skærsliberen, der kom ud til kunden og klarede knivslibningen på stedet. Dette spørgsmål drev os til at skabe en ny og tidssvarende version af den klassiske skærsliber. En mobil og moderne slibeservice.
“Jeg har selv som både kok og privatperson oplevet, hvad det betyder for arbejdsglæden og håndværket i køkkenet, hvis kniven er for sløv. Det er i sin enkelhed essensen bag skarpeknive.dk. Vi synes dine knive skal være skarpe til en fornuftig pris, så du kan have glæde af dem i køkkenet hele livet.”
Bestil knivslibning VORES PRISER PRODUKTERMorten Bælum, kok i snart 25 år og iværksætter bag skarpeknive.dk
følg os på youtube
Vores inspiration
Håndværket
Siden opstarten af Skarpeknive i 2014 er vores viden om håndværket og de forskellige slibe teknikker vokset. I researchfasen viste det sig, at det er ganske få herhjemme, der mestrer det gamle håndværk med at slibe en kniv til perfektion.
Skarpe knive udvikler og bygger i dag selv det udstyr, vi bruger, så kvaliteten er den bedste for dig som kunde. Vi startede ud med klassisk knivslibning, men siden er efterspørgslen på slibning af andre skærende redskaber og værktøjer vokset stødt.
Oplevelsen
Det ligger os meget på sinde at give dig en dedikeret og nærværende oplevelse. Det skal være nemt og bekvemt at få glæden ved en skarp kniv tilbage i køkkenet. Og det skal være til gennemskuelige og rimelige priser.
I dag tilbyder skarpe knive slibning af knive til mange forskellige typer kunder, som fx privatkunder, andelsforeninger, restauranter, cafeer, slagtere, smørrebrødsbutikker, cateringfirmaer, hoteller og restauranter.
”Jeg kan godt lide historien om skærsliberen, der tidligere kom ud til folk og sleb knivene. Derfor er knivsliberiet mobilt. Vi skal være der, hvor kunden er – uanset om det er en restaurant, en arbejdsplads eller en privat adresse.”